Tårar gör dig inte svag

Tårar gör dig inte svag utan dom gör dig starkare

Att visa känslor är något mänskligt men något många försöker undvika. Vi är helt enkelt rädda för att visa känslor. Men varför ska det vara så jobbigt med känslor? Varför har vi människor det så svårt med att vara känslosamma?

Jag vet själv att jag hatar att vara ledsen för andra. Jag hatar att visa att jag är svag, men varför kan jag inte visa tårar? Tårar gör dig inte svag utan dom gör dig starkare, och det är något ni borde lägga på minnet. Är du ledsen visa det då, dina vänner eller din familj är där för att störta dig. Du kommer må mycket bättre av att öppna dig. Ingen mår bra att vara instängd. Du är ingen mes för att du gråter någon gång ibland. Att gråta är mänskligt. Våga visa känslor



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback